Τετάρτη 6 Απριλίου 2016



Όταν φτάνει η ώρα για τον απολογισμό της σεζόν, δεν ξέρω για εσάς, αλλά η μεγαλύτερη απογοήτευση έρχεται όχι τόσο από αυτά που υπερεκτίμησα αρκετά και δεν άγγιξαν τις προσδοκίες όσο από τις σειρές που περίμενα τουλάχιστον να κινηθούν στη μετριότητα αλλά τελικά δεν κατάφεραν να προσφέρουν ούτε αυτή την ικανοποίηση.



Μία από αυτές τις σειρές ήταν και το Active Raid: Kidou Kyoushuushitsu Dai Hachi Gakari, μια παραγωγή του studio Production IMS, η οποία προβλήθηκε για πρώτη φορά τον Ιανουάριο του 2016. Κοιτώνας πίσω, ίσως τελικά ο τεράστιος τίτλος να ήταν ένας τρόπος για να καλυφθεί η τεράστια έλλειψη πρωτοτυπίας που χαρακτήριζε τη σειρά την ίδια. Ας αρχίσουμε όμως από τα βασικά. 

Η ιστορία τοποθετείται στο σχετικά άμεσο μέλλον σε μία περιοχή του Τόκιο που βρίσκεται υπό σταδιακή εξαθλίωση. Πρωταγωνιστές της είναι τα μέλη της "Μονάδας 8" του 5ου Τμήματος της Ειδικής Δημόσιας Ασφάλειας του 3ου Σώματος Κινητών Επιθέσεων. Οι πολίτες τείνουν να αποκαλούν την ομάδα αυτή  «Οι Όγδοοι» και η ομάδα η ίδια δεν χαίρει και της καλύτερης εκτίμησης των κατοίκων λόγω της παράτολμης φύσης της και των καταστροφών δημόσιας περιουσίας που έχει στο ιστορικό της.

Τα μέλη της είναι εξοπλισμένα με το Willwear, έναν υπερσύγχρονο εξωσκελετό που τους προσφέρει τεράστιες ικανότητες και τους βοηθάει στην επιβολή τάξης απέναντι στην αυξανομένη εγκληματικότητα. Οι εξωσκελετοί αυτοί έχουν εισαχθεί σε πολλούς τομείς για καθημερινές εργασίες και δεν είναι λίγες οι φορές που η ομάδα καλείται να συλλάβει άτομα που εκμεταλλεύονται τις λειτουργίες τους για παράνομη χρήση. Η ιστορία όμως αρχίζει όταν η Asami Kazari διορίζεται ως μέλος της ομάδας για να την αξιολογήσει και να αναφέρει τα αποτελέσματα στους ανωτέρους τους. Πραγματικός σκοπός της όμως είναι να αποκαταστήσει την τάξη και να αξιολογήσει τα μέλη της.




Θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για τα κριτήρια με τα οποία αποφασίζει ο καθένας πού περίπου θα κυμανθεί μία σειρά πριν ακόμα αυτή αρχίσει, ας πούμε όμως μόνο ότι η σύνοψη του έργου υπόσχεται τουλάχιστον αρκετή δράση. Σε αυτό το σημείο θα ήταν καλό να αναφέρουμε ότι πριν ακόμα την προβολή της πρώτης σεζόν είχε ανακοινωθεί ότι η σειρά θα ολοκληρωθεί σε δύο κύκλους με τη δεύτερη σεζόν να είναι προγραμματισμένη για το ερχόμενο καλοκαίρι. Λαμβάνοντας υπόψιν αυτό, δεν είναι διόλου περίεργο που η σειρά έχει αρχικά αρκετή ελευθερία και αφιερώνει αρκετό χρόνο στην εισαγωγή της σε μικρότερες αυτοτελείς ιστορίες για να συστήσει τα μέλη της περίεργης αυτής ομάδας. Κατά πόσο λειτούργησε αυτή η προσέγγιση ωστόσο είναι ένα ένα τελείως διαφορετικό θέμα.


Το Active Raid προσπαθεί να αναμείξει μία πιο καθημερινή αίσθηση, με αρκετή δράση και ιστορίες για πανέξυπνους χάκερς που απειλούν την κυβέρνηση ουσιαστικά με δικά της μέσα. Όσο κι αν ωραίο ακούγεται αυτό στα λόγια, στην πράξη έχουμε μία παρέα μπόλικων κλισέ χαρακτήρων, από αυτούς που θα συναντήσεις σε κάθε shounen. Έχουμε το δίδυμο των πρωταγωνιστών με τις αντικρουόμενες προσωπικότητες, τον γυναικά μηχανικό, την έξυπνη και λιγομίλητη χάκερ της παρέας, την αρχηγό που μοιάζει σαν να πηγαίνει ακόμα δημοτικό κ.α.. Από το σχέδιο μέχρι τους χαρακτήρες αλλά και την ίδια την πλοκή, το active raid είναι απογυμνωμένο από κάθε είδους πρωτοτυπίας. Αν σπάσουμε άλλωστε το σενάριο και αναλύσουμε τα κύρια συστατικά του δεν θα ήταν πολύ υπερβολικό να πούμε ότι η σειρά δανείζεται στοιχεία τόσο από το Psycho Pass, κυρίως στην επίδειξη animation με υπερσύγχρονες στολές και διάφορα gadget και την εισαγωγή της νέας, τοπ μαθήτριας σε μία ομάδα βετεράνων, αλλά ακόμη περισσότερο από τη γνωστή σειρά του Mamoru Oshii Patlabor[1]  έχοντας ταυτόχρονα αρκετές επιρροές από σειρές Tokusatsu[2].




Ο δανεισμός στοιχείων βεβαίως δεν είναι πάντα απαραίτητα κακός. Θα ήταν ατυχές να πούμε ότι υπάρχει πλέον παρθενογέννηση μέσα στη βιομηχανία των anime. Κατά πόσο όμως μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα concept και να το κάνεις δικό σου και εξίσου ή και πιο διασκεδαστικό από παλαιότερο βασίζεται στον εκάστοτε δημιουργό. Σε περίπτωση αυτή την περίπτωση δεν θα μπούμε στον κόπο να σημειώσουμε τις άπειρες ομοιότητες που μπορεί να διακρίνει κάποιος ανάμεσα στις δύο σειρές (μια ανάγνωση της περίληψης τους άλλωστε πιθανότατα θα σας πείσει), ωστόσο η αδυναμία του Naruhisa Arakawa (Kingdom, D.N.Angel) να δημιουργήσει κάτι εξίσου καλό για τη νεότερη γενιά είναι ξεκάθαρη για όσους έχουν παρακολουθήσει και τις δύο σειρές.

Είναι βέβαια σωστό να κρίνεις μία σειρά με βάση μία άλλη; Φυσικά και όχι, καθώς κάθε σειρά δέχεται επιρροές από την εκάστοτε εποχή στην οποία προβάλλεται. Το Active Raid είναι μία σειρά που προσανατολίζεται περισσότερο στη δράση κι εκεί είναι η μεγάλη παγίδα. Προσπαθώντας να ικανοποιήσει ένα πιο ευρύ κοινό, όχι μόνο αυτό που θα παρακολουθήσει τη σειρά με σκοπό τη καθαρή διασκέδαση από τις μάχες, αλλά και ένα κοινό που θέλει κάτι πιο χαλαρό, ένα κοινό που επιθυμεί χαριτωμένα και πολύχρωμα σχέδια κι ένα κοινό που πιθανότατα περίμενε ένα υποτυπώδες σενάριο το Active Raid μπλέκεται μέσα στην ίδια του φιλοδοξία. Με αυτόν τον τρόπο η σειρά καταλήγει να περιέχει άπειρα κλισέ που συνήθως τροφοδοτούν σειρές που δεν βασίζονται σε κάποιο άλλο έργο και στοχεύουν κυρίως στην εμπορικότητα. 




Παρουσιάζοντας ένα συμπαθητικό μεν, αδιάφορο στο σύνολο του δε καστ χαρακτήρων, η ιστορία τελικά επικεντρώνεται σε μία ομάδα χάκερ που απειλούν τόσο την ειρήνη των πολιτών όσο και τη κυβέρνηση την ίδια. Ξεπερνώντας εμπόδιο προς εμπόδιο κι ενόσω οι αντίπαλοι τους μελετάνε τις κινήσεις και τις δυνατότητες της ομάδας, οι τρεις κύριοι αντίπαλοι της ομάδας παραμένουν κατά το πλείστον κενοί χαρακτήρες που νιώθεις ότι έχεις δει ξανά και ξανά και ξανά. Μόνη εξαίρεση ο αυτοαποκαλούμενος Mythos που οδηγεί μία επιχείρηση εκδίκησης κυρίως λόγω της απομόνωσης στην οποία υποβλήθηκε. Παρόλα αυτά κατά τη διάρκεια της σειράς τα κίνητρά του και ο χαρακτήρας του παραμένουν θολά σχεδόν μέχρι το τέλος της σειράς στο βωμό ενός άχαρου και αδέξιου, θα έλεγε κανείς, μυστηρίου και η δυνατότητα να εξερευνηθεί η προσωπικότητά του και ο τρόπος σκέψης του χάνεται. Έτσι όταν τελικά έρχεται η ώρα της αναμέτρησης ελάχιστα μπορεί να νοιαστεί κανείς για την έκβαση της μάχης και τα κίνητρα των δύο πλευρών.

Η σειρά βέβαια έχει και κάποια θετικά στοιχεία, κυρίως στο σκηνοθετικό και το μουσικό κομμάτι, με τις μάχες να έχουν ικανοποιητικά επίπεδα δράσης και μερικά από τα πιο καθημερινά κομμάτια τους να είναι κάπως διασκεδαστικά. Ο Taniguchi Goro μπορεί να έχει πολύ καλύτερα δείγματα σε παλαιότερες δουλειές του (Planetes, Mugen no Ryvius) μένει όμως κι εδώ συνεπής στο σκηνοθετικό ύφος της σειράς από την αρχή μέχρι το τέλος χωρίς να δραματοποιεί αχρείαστα τις περισσότερες σκηνές ενώ το animation παραμένει αρκετά εντυπωσιακό καθ'όλη τη διάρκεια της με τη χρήση του 3D Animation να γίνεται με μέτρο και να αναμειγνύεται αρμονικά με το 2D παρασκήνιο. Προσωπικό αγαπημένο κομμάτι η μουσική που προσέφερε τη μισή διασκέδαση στη σειρά με αρκετά γρήγορα κομμάτια και σωστά τοποθετημένα εφέ. Υπεύθυνος για τη μουσική ο Kotaro Nakagawa (Cross Game, Prison School) ο οποίος έχει συνεργαστεί αρκετές φορές με τον Taniguchi στο παρελθόν σε σειρές όπως το Planets, Gun x Sword αλλά και στην επιτυχημένη σειρά του Taniguchi Code Geass.




Ίσως τελικά η επιτυχία μιας σειράς συνοψίζεται στο βαθμό που θα την πρότεινες σε κάποιον άλλον παρά τα ελαττώματά της και σε τι βαθμό κατάφερε να παραμείνει διασκεδαστική. Αξίζει να αφιερώσετε χρόνο στο Active Raid; Προσωπική εκτίμηση όχι, υπάρχουν αρκετές σειρές με παρόμοια θεματολογία που αξίζουν λίγο περισσότερο τον ελεύθερο χρόνο σας. Έχει κάτι να προσφέρει; Πιθανότατα ναι σε κάποιον που θέλει να παρακολουθήσει λίγη δράση κι ένα αρκετά προσιτό σενάριο που δεν απαιτεί ιδιαίτερη σκέψη για να περάσει την ώρα του. Θετικό στην όλη υπόθεση το γεγονός ότι, παρότι η σειρά αφήνει ανοιχτό το έδαφος για την επόμενη σεζόν που έρχεται, το arc της πρώτης σεζόν ολοκληρώνεται στο τελευταίο επεισόδιο με τη σειρά να μην υποχρεώνει τον θεατή να παρακολουθήσει απαραίτητα και το πρώτο κομμάτι.

Όσο για το πού θα το παρακολουθήσετε. Η σειριά διατίθεται νόμιμα και στην χώρα μας για streaming μέσω Crunchyroll για δωρεάν και μη χρήστες.


Enjoyment: 5
Worth Watching: 4



2 σχόλια:

  1. ωραίο ριβιου

    πατλαμπορ σκέφτηκα κι εγώ μόλις διάβασα τη περίληψη. και δεν υπάρχει και λόγος να ξαναβγάλουν πατλαμπορ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και δεν νομιζω να μπορουν κιολας. Το active raid ειχε παρα πολλες ομοιοτητες και εχασε σε ολα τα σημεια.

      Διαγραφή