Πέμπτη, 11 Φεβρουαρίου 2016


Gekkan Shoujo Nozaki-kun, η σειρά που γέμισε τις οθόνες και προσέφερε γέλιο το καλοκαίρι του 2014.


Βασισμένο στο ομότιτλο manga της Izumi Tsubaki, το ίδιο το manga ήταν τρίτο ανάμεσα στους δεκαπέντε προτεινόμενους τίτλους manga των ιαπωνικών βιβλιοπωλείων το 2013, ενώ το 2014 κατέκτησε την ενδέκατη θέση ανάμεσα σε είκοσι προτεινόμενους τίτλους του Kono Manga ga Sugoi! για γυναίκες αναγνώστριες. Έχοντας ήδη αποκτήσει πολύ καλές κριτικές, η μεταφορά του σε anime ήταν πολυαναμενόμενη από τους θαυμαστές του. Η μεταφορά τελικά ήρθε το καλοκαίρι του 2014 από το studio Doga Kobo (Yuru Yuri, Himouto! Umaru-chan).

Η Sakura Chiyo, μια δεκαεξάχρονη μαθήτρια, ως απάντηση στην πρώτη της προσπάθεια να κάνει ερωτική εξομολόγηση στο αγόρι που της αρέσει, τον Nozaki, δέχτηκε ένα αυτόγραφο καθώς εκείνος την πέρασε για θαυμάστριά του. Η έκπληξή της είναι μεγάλη όταν ανακαλύπτει ότι  ο Nozaki είναι mangaka και μάλιστα πετυχημένος αφού γράφει ένα από τα δημοφιλέστερα shoujo που εκδίδονται παρά το νεαρό της ηλικίας του. Ωστόσο, το μυστικό που ανακαλύπτει χωρίς να το έχει επιδιώξει η ίδια είναι γνωστό σε πολύ λίγα άτομα μέσα στο σχολείο.

Σοκαρισμένη από την αποκάλυψη, και παρά την αποτυχημένη εξομολόγηση, ξαφνικά βρίσκει τον εαυτό της να αναλαμβάνει καθήκοντα βοηθού. Εντυπωσιασμένη προς στιγμήν από το απρόοπτο αυτό γεγονός, καταλήγει στο βιαστικό συμπέρασμα ότι ο Nozaki είναι αρκετά ευαίσθητος για να μπορεί να καταλάβει τις καρδιές των κοριτσιών. Αρχίζοντας όμως να τον γνωρίζει περισσότερο αποδεικνύεται ότι όχι μόνο ευαίσθητος δεν είναι αλλά έχει παντελή έλλειψη τακτ, η στάση του δεν αλλάζει ούτε απέναντι στη δουλειά του παρότι δουλεύει σκληρά γι' αυτήν, καθώς η έμπνευσή του προέρχεται από διάφορες καταστάσεις και άτομα του περιβάλλοντός του πάνω τους οποίους βασίζει ασύστολα τους χαρακτήρες του.

noza01_zps9ae42f16.gif

Το καστ των χαρακτήρων δεν περιορίζεται όμως μόνο στους δύο πρωταγωνιστές, παρότι ο Nozaki ως ένας από τους κεντρικούς ήρωες συνεχίζει αδιάκοπα να αποδομεί την εικόνα που είχε η Sakura για εκείνον. Προσθέτονται όλο και περισσότεροι συμμαθητές τους που μπλέκονται μέσα στην καθημερινότητά τους.

Η Tsubaki Izumi συνηθίζει να παρουσιάζει περίεργους χαρακτήρες τονίζοντας κλισέ κομμάτια της προσωπικότητάς τους, που συνήθως φτάνουν στα όρια της υπερβολής, στα οποία βασίζεται όλη η κωμική ρουτίνα και καταφέρνει να το κάνει καλά και σε αυτή τη δουλειά της, στην οποία οι χαρακτήρες της λειτουργούν ως άκρως σατυρικά μέσα απέναντι σε όλα τα κλισέ των shoujo που μπορεί κάποιος να έχει συναντήσει το διάστημα που βλέπει anime ή διαβάζει manga. Εδώ οι ρόλοι συχνά πυκνά αντιστρέφονται και οι χαρακτήρες που με μια πρώτη ματιά από το σχέδιό τους και μόνο μπορεί να φαίνονται ως τα γνωστά στερεότυπα, δεν είναι αυτό που δείχνουν. Από τον πρίγκιπα του σχολείου που είναι γυναίκα, ως τον ικανό παίκτη του μπάσκετ που για να λύσει τα προβλήματά του συμβουλεύεται shoujo και τον γόη του σχολείου - που στην πραγματικότητα ντρέπεται και ο ίδιος γι' αυτά που ξεστομίζει - οι κωμικές καταστάσεις που πηγάζουν από τους ιδιόρρυθμους αυτούς χαρακτήρες είναι αστείρευτες και ξεκαρδιστικές. 

Η σειρά ανήκει στις κατηγορίες της κωμωδίας και του ρομάντζου, ρομάντζου όμως κυρίως στο όνομα καθώς, παρόλο που η δημιουργός παρουσιάζει αρκετά "ζευγάρια" χαρακτήρων, τα ψήγματα του ρομάντζου που εντοπίζονται μεταξύ των χαρακτήρων υπάρχουν κυρίως εκεί για να βοηθά τις κωμικές καταστάσεις που προκαλούν οι αλληλεπιδράσεις τους. Όσοι γνωρίζουν την Tsubaki μέσω του παλαιότερου και αρκετά δημοφιλούς έργου της Oresama Teacher, ξέρουν τι να περιμένουν μιας και η σαδιστική φύση της επιμένει πολλές φορές να προσφέρει προσοδοφόρο έδαφος για την ανάπτυξη ρομάντζου που τελικά όμως αυτοκαταστρέφεται στον βωμό της κωμωδίας.


ni_zpsd7d01764.jpg

Ωστόσο η ιστορία δημοσιευόταν σε μορφή 4-koma, ένα ιδιαίτερο φορμάτ ιστοριών που αποτελεί πρόκληση για κάθε studio καθώς πολλές φορές οδηγεί σε αποτυχία και αρχικά παρά μόνο ανησυχία θα μπορούσε να προκαλέσει. Το εγχείρημα αυτό ανέλαβε το τότε σχετικά αφανές studio Doga Kobo που τα τελευταία χρόνια έχει δει τη φήμη του να ανεβαίνει ότι μόνο επειδή έχει κατακτήσει τον τρόπο μεταφοράς 4-koma στη μικρή οθόνη αλλά και επειδή κατάφερε να παρουσιάσει μερικές διόλου ευκαταφρόνητες μεταφορές. Η περίπτωση του Gekkan Shoujo Nozaki-kun πέφτει στις περιπτώσεις που η αναμονή για τη μεταφορά του είναι αβέβαιη και με αρκετές ελπίδες αλλά μετά το τέλος της δε θα μπορούσες να φανταστείς κάποιο άλλο studio στη θέση του.

Αρχίζοντας από το σχέδιο που γεμίζει από έντονα και χαρούμενα χρώματα αλλά και τα stills του σχολείου που γεμίζουν από διάφορες όμορφες και έξυπνες λεπτομέρειες, παρουσιάζοντας άψογα τον χώρο στον οποίο κινούνται οι πρωταγωνιστές, το studio φάνηκε να διαχειρίζεται άψογα τον προϋπολογισμό του εισάγοντας εκπληκτικές σκηνές επίδειξης των ικανοτήτων των animator ακριβώς εκεί που έπρεπε. Χωρίς να γίνονται υπερβολές σκηνοθετικά, η σειρά χρησιμοποιεί εκπληκτικά την κάμερα για να σώσει χρόνο και χρήμα, με κοντινά πλάνα σε ήρεμες σκηνές διαλόγων και έξυπνη χρήση των οπτικών γωνιών σε σκηνές με περισσότερη κίνηση και ένταση. Ο Mitsue Yamazaki στη μόλις δεύτερη δουλειά του ως σκηνοθέτης απέδειξε ότι έχει αρκετές ικανότητες και άψογη αίσθηση του συγχρονισμού που χρειάζεται για μία κωμική σειρά.

Έχοντας αρκετό υλικό που έπρεπε να συγχωνευτεί μέσα στη διάρκεια 13 επεισοδίων ήταν επόμενο ένα μικρό μέρος του υλικού αυτού να μην καταφέρει να συμπεριληφθεί. Παρόλα αυτά, ορισμένες σκηνές του manga επεκτείνονται και έχοντας το ατού της κίνησης και του ήχου καταλήγουν περισσότερο επιτυχημένες στην τελική μεταφορά τους στο anime. Η αίσθηση του 4-koma εξαλείφεται και η ροή της ιστορίας κυλά με εντυπωσιακά ομαλό τρόπο χωρίς να καταστρέφει το ρυθμό των διαλόγων και των αστείων που παρουσιαζόταν σε κάθε ανεξάρτητη σκηνή του manga.


Με τον Matsuo Kou ως sound director δε θα μπορούσαν να πάνε και πολλά πράγματα στραβά, ο σκηνοθέτης έχει αποδείξει αρκετές φορές ότι η ψύχωσή του με αυτό το κομμάτι κάθε άλλο παρά κακά αποτελέσματα έχει, έχοντας δώσει και στο παρελθόν εξαιρετικά παραδείγματα όπως το Red Garden και το Kurenai. Το Gekkan Shoujo Nozaki-kun δεν αποτελεί εξαίρεση, με τις επιλογές της παραγωγής σε μουσική αλλά και ειδικά σε ηθοποιούς να προσφέρουν ένα άρτιο αποτέλεσμα.

Μιλώντας για τους ηθοποιούς η σειρά περιέχει ένα καστ αγαπημένων ηθοποιών που έχουν χαρίσει με επιτυχία τις φωνές τους σε αρκετά γνωστές σειρές και αρκετά δημοφιλείς χαρακτήρες. Στον ρόλο του Nozaki ο Yuuichi Nakamura (Tomoya/Clannad, Graham Aker/Gundam00) καταφέρει να αποδώσει με ευκολία τον υποτονικό mangaka ενώ η τότε νεοεισερχόμενη Ari Ozawa απέδειξε ότι έχει ταλέντο για να μείνει αρκετά χρόνια στον χώρο. Την φωνή του στον βοηθό του Nozaki, τον Mikoshiba, χαρίζει ο Nobuhiko Okamoto (Eiji Niizuma/Bakuman, Accelerator/Toaru Manjutsu no Index) ενώ το υπόλοιπο cast συμπληρώνουν οι: Sawashiro Miyuki, Nakahara Mai, Ono Yuuki, Kimura Ryohei, Kenta Miyake, Ono Daisuke και Kawasumi Ayako ενώ παράλληλα θα ακούγονται και οι Miyano Mamoru και Maria Miyake ως οι δύο πρωταγωνιστές στο manga του Nozaki. Με τόσο δυνατά και γνωστά ονόματα, ο καθένας μπορεί να ελπίζει σε ένα άψογο αποτέλεσμα.

Το Gekkan Shoujo Nozaki-kun είναι αναμφισβήτητα μία πολύ καλή κωμωδία. Προτείνεται σε όλους όμως; Σίγουρα όχι. Ο τομέας της κωμωδίας είναι πάντα αρκετά δύσκολος και είναι άθλος να καλύψεις όλο το εύρος των θεατών. Με την ιστορία και τους χαρακτήρες ουσιαστικά να αποτελούν σάτιρα των shoujo η σειρά θα καλύψει περισσότερο τους θεατές που έχουν εμπειρία από τα κλισέ τους είδους και είναι ανοιχτοί προς την παρωδία ως μορφή χιούμορ, ενώ οι υπόλοιποι ίσως να μην μείνουν τόσο ικανοποιημένοι όσο μπορεί να περίμεναν αρχικά.

Enjoyment: 9
Worth Watching: 7.5

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου